SEKTÖR

“Sudocrem evine dönüyor!“

Türkiye’nin sevilen bebek bakım kremi markası Sudocrem 90 yıllık deneyimi ve günümüze kadar değişmeyen formülü ile çok güçlü bir ürün.

Sudocrem’in hikâyesi 1931 yılında Dublin’de Eczacı Profesör Thomas Smith`in, doğa ve bilimi harmanlayarak yarattığı, bebek pişiğini rahatlatan ve pişik öncesi koruma sağlayan formülü ile başlıyor ve yıllar içinde İngiltere’de en çok satan ürün oluyor. Şu anda dünyanın dört bir köşesinde kendinden başarıyla söz ettiren marka, halen İngiltere’nin 1 numaralı ve dünyanın sayılı pişik kremi markalarından birisi.

Sudocrem köklü bir marka olup her ne kadar şu an ülkemizde sadece pişik kremi olarak bulunsa da markanın global portföyünde çok farklı ürünleri var. Şu an ilk etapta bebek pişiğini odakta tutarak, tüm anne adayları ve yeni annelere ulaşıp; Sudocrem’in sağlıklı bir cilt hissi için tahriş edici maddelere karşı ciltte koruyucu bariyer oluşturan yapısını anlatmak ve pişik konusunda onlara en iyi çözümü sunmak hedefleniyor.

Teva’nın kendi ürünü olan Sudocrem’in Türkiye’de satış ve pazarlaması uzun yıllardır işbirliği içinde olduğu anlaşmalı bir distribütör firma tarafından yapılıyordu. 1 Mart 2021 itibariyle ise Teva’nın OTC alanındaki büyüme stratejisi ile paralel olarak Sudocrem tekrar Teva Türkiye bünyesine geçiyor, yani Sudocrem “evine dönüyor!”

Teva, 120 yıllık geçmişi olan bir firmadır, eşdeğer ve biyofarmasötik ürünlerde global lider haline gelerek hastaların yaşamını daha iyi bir noktaya getirmeyi misyon edinmiş, 40.000 çalışanı ile her gün yaklaşık 200 milyon insana kaliteli bir yaşam sunmak için hizmet sağlayan Global bir ilaç firmasıdır. Ayrıca, güçlü orijinal ilaç ve öncü global eşdeğer ilaç portföyü ile 60 ülkede faaliyet gösteren firmanın 68 üretim tesisi bulunmaktadır.

Teva Türkiye ise, temel olarak Onkoloji, Multipl Skleroz ve Merkezi Sinir Sistemi & Solunum olmak üzere 4 farklı terapötik alanda hizmet sağlarken, Mart 2021 itibariyle Sudocrem ile OTC alanına güçlü girişini gerçekleştiriyor. Ayrıca kaliteden ödün vermeden “önce insan” faktörünü dünden daha fazla odağına alarak ulaşılabilirliği ve maksimum empatiyle “sıcak bilim” anlayışını ortaya koyduğu yeni yüzü ilk olarak Sudocrem ürünü ile buluşup ambalajında yeni şirket logosu ile tüketicisine ulaşacak.

OTC alanı, hem şirket için heyecan verici yeni bir odak noktası, hem de Teva Türkiye’nin büyümeyi amaçladığı ana alanlardan bir tanesidir. Bağlı olduğu birim olan Ticari Girişimler Departmanı sektördeki uzun yıllara dayalı tecrübesiyle Bölüm Direktörü Cemal Battal tarafından yönetilmektedir. Ayrıca Aralık 2020’de FMCG/Hızlı Tüketim Ürünleri sektöründe tecrübeli Selen Tütüncüoğlu Ürün Müdürü olarak göreve başlamış, Ocak 2021’de ise firmanın OTC alanına girişi ile beraber şirketin yöneteceği yeni satış kanallarından sorumlu olmak üzere Ali Aküzüm Modern Kanallar Satış Müdürü olarak yeni görevine atanmıştır. Ticari Girişimler Birimi kendi içinde OTC alanının yanı sıra farklı görevleri, farklı fonksiyonları da barındırıyor. Ancak bu birimin öncelikli misyonu yukarıda da ifade edildiği üzere Teva Türkiye’nin birçok ülkede olduğu gibi sayılı OTC firmalarından birisi olması adına en doğru adımları, en hızlı şekilde atmaktır.

Sudocrem`in “eve dönüş” sürecinde ise “Tek Teva” ilkesiyle, tüm birimlerin desteğiyle Ticari Girişimler birimi hazırlıklarını hızla tamamladı. Lansman kapsamında en öncelikli kullanılacak kanal dijital kanallar olmakla beraber geleneksel kanalların da efektif kullanıldığı güçlü bir pazarlama planı hazırlandı. Hazırlıklar kapsamında Sudocrem için yeni bir iletişim kampanyası çalışıldı ve Sudocrem’in tüm görsel dünyası global Sudocrem dünyasıyla paralel hale getirildi. Önümüzdeki dönemde yeni iletişim kampanyasıyla beraber Sudocrem’in annelerin duygusal dünyasına biraz daha dokunması planlanıyor.

OTC alanı, yaşanan pandeminin de etkisi ile tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de son dönemde hızla büyüyor. Teva Türkiye de stratejik olarak bu alanda büyümeyi çok önemsiyor. Teva Global olarak OTC alanında çok çeşitli kategorilerde ürünleri olan bir firma ve önümüzdeki dönemde Sudocrem dışındaki markalarıyla da OTC alanında ses getirecek stratejik lansmanlara imza atmayı planlıyor

 

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı