RÖPORTAJ

Sağlık ve insanlık için her zaman en iyi ve en ileri

Yakın zamanda büyük bir dönüşüm içine gireren Generica İlaç adını Genveon olarak değiştirdi. Genveon Yönetim Kurulu Başkanı ve Kurucusu Alp Karaağaç dönüşüm sürecinden Ar-Ge çalışmalarına, gelecek hedeflerinden üretime kadar merak edilen soruları yanıtladı.

Generica İlaç olarak yakın zamanda büyük bir dönüşüm sürecine girerek isminizi Genveon İlaç olarak değiştirdiniz. Genveon İlaç’tan ve büyük dönüşüm sürecinden bahsedebilir misiniz?

Deneyimli ve seçkin insan kaynağı kadrosuyla kısa sürede hızla büyüyen Generica İlaç, Ar-Ge’ye büyük önem vererek, akut ve kronik pazarlarda insanların faydasına sunduğu; orijinal, eşdeğer ve OTC ilaçlardan oluşan geniş ürün portföyü ile insan sağlığına ve hayatına katkıda bulunuyor.

2020 yılıyla birlikte, daha çok insanın hayatına dokunabilmek için büyük hedeflerle oluşturduğumuz yeni vizyonumuz kapsamında, bir dönüşüm hareketi başlattık. Bu dönüşüm hareketinin ilk adımı olarak ismimizi “Genveon” olarak değiştirdik. Eski ismimiz olan ‘Generica’ ve yeniliğin günümüz tanımı ‘Invention’ terimlerinin birleşiminden doğan Genveon; kazandığımız güveni, sahip olduğumuz yüksek kalite kültürünü ve dinamizmi inovasyonla buluşturan yeni vizyonumuzu simgeliyor. İsmimizle birlikte logomuzu da yeniledik. Yeni logomuzda yer alan, ileriyi ve zirveyi işaret eden ok, Genveon’un sağlık ve insanlık için her zaman en iyiyi ve en ileriyi hedeflediğini gösteriyor.

Bu değişime paralel, Gebze’de firmamız bünyesine kattığımız, kalite olarak uluslararası alanda sınıfının en iyileri arasında yer alan üretim tesisimiz ile üretim sektörüne girmiş bulunuyoruz. Tesisimiz halihazırda başta Japonya, Kanada, Güney Kore olmak üzere birçok Avrupa ülkesi dahil 65 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.

Hizmet verdiğiniz sektörlerden ve ürünlerinizden bahseder misiniz?

Ürün gamımız değer katılmış orijinal, jenerik ve OTC ürünlerden oluşuyor. Toplamda 47 adet ürün ve 89 form ile ilaç sektörüne hizmet veriyoruz. İlaç portföyümüzü; akut, kronik ve değer katılmış eş değer ve orijinal OTC ürünler olarak belirledik. Şu anda Ar-Ge’de çalışılan ürünler hariç nöroloji, psikiyatri, KBB, Aile hekimi, dahiliye, pediyatri, fizik tedavi, ortopedi, cerrahi, göğüs hastalıkları ve kadın doğum alanlarına yönelik üretim gerçekleştiriyoruz.

Ar-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Genveon olarak, insanlığa ve insan hayatına fayda sağlayacak değer katılmış yeni ürünler geliştirmeyi önceliğimize koyuyoruz. Gebze tesisimizde yer alan Ar- Ge merkezimizi geliştirmek amacıyla altyapı, makine ve teçhizat alanında oldukça büyük bir yatırım yaptık. Bu alanda yatırımlarımıza devam edeceğiz. Kuracağımız yeni, modern Ar-Ge merkezimizde, stratejik planlamamız kapsamında yeni ürün geliştirmelerimizi hızlandıracağız. Özellikle tüm dünyada hızla gelişen kronik hastalık alanlarından; onkoloji, üroloji, solunum ve diyabet gibi alanlara odaklanarak Ar-Ge çalışmalarımızı bu alanlara yoğunlaştırıyoruz. Ayrıca, Ar-Ge merkezimiz ile Türkiye ekonomisine katkı sağlamak ve ihracatı artırmak için çalışıyor, bölgesel bir güç olmayı hedefliyoruz.

Gebze’de yeni satın almış olduğunuz üretim tesisinizde hayata geçirilecek olan faaliyetlerden bahseder misiniz?

Gebze’de satın aldığımız tesisimizin 29 ülkeden alınan GMP Sertifikası bulunuyor. Yıllık yaklaşık 100 milyon kutu ve 3 milyar tablet üretim kapasitesi olan tesisimizin, 123 ülkeye ürün üretmek için ruhsatı olup; Japonya, Avusturalya, Kore, Filipinler, Brezilya, Kanada, Almanya ve bazı Avrupa ülkeleri gibi dünyanın önde gelen gelişmiş ülkelerinin de aralarında olduğu 83 ülkeye aktif olarak ürün üretiyor.

Tesisimiz birçok sağlık otoritesi denetimiyle tescillenmiş, sürdürülebilir ve başarılı bir kalite performansı geçmişine sahip olduğunu söylemekten gurur duyuyorum.

Bünyemize kattığımız tesisle birlikte tesiste çalışan 300 kişiyi daha Genveon ailesine kattık. Genveon bünyesinde toplamda 850 kişiye istihdam sağlıyoruz. İstihdamın yanı sıra birçok tedarikçi ile çalışarak ülke ekosistemine ve sektöre katkı sağlıyoruz. Tesisimizde Türkiye ilaç pazarı ve birçok gelişmiş ülkeye üretim yapmanın yanı sıra tesisimizi uluslararası birçok firma için üretim üssüne dönüştürmeyi hedefliyoruz. Birçok ülke nezdinde onaylı bir tesis olması, ihracat hedefimize ulaşmamızda büyük kolaylık getiriyor. Özellikle, ihracatımızı artıracak olması da bizi bölgesel güç olma hedefimize hızla ulaştıracak değerli bir avantaj.

Gelecek hedeflerinizden bahseder misiniz?

Yeni ve değer katılmış ürünlere en kısa sürede ulaşma, ihracatımızı artırarak bölgesel güç olma ve uluslararası alanda birçok firma için üretim üssü olmayı hedefliyoruz. Tüm bu hedeflerimizin yanı sıra kısa vadede; mevcut ürünlerimizle Türkiye ilaç sektöründe üst sıralara hızla ama güvenle yükselmek, tesisimizin kalitesini uluslararası alanda sınıfının en iyisi olarak devam ettirmek ve Türkiye ekonomisine katkı sağlamak adına üretimimizi artırmayı da ana çatı hedeflerimiz olarak görüyoruz.

Ar-Ge merkezimiz ile birçok yeni ürünü pazara sunarak insanlarla buluşturmak, ihracatımızı artırarak katma değerli ürünlerimizle çok daha fazla insanın hayatına dokunmak, ülke içinde ve uluslararası alanda yerli ve yabancı ilaç firmalarının ürünlerini üretim ağımıza katmak orta vadeli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Genveon olarak üretim tesisimizde 2021 yılı itibarıyla hem kendi ürünlerimizin hem de fason ürünlerimizin ihracatına başlamayı planlıyoruz. Bu doğrultuda da 2025 yılında toplam gelirimizin yüzde 30’unu dış pazarlardan almayı planlıyoruz.

 Pandemi sürecini ve sektörünüzü değerlendirebilir misiniz?

Pandeminin her pazara olduğu gibi Türkiye ilaç pazarına da negatif bir etkisi oldu. Bu etkinin en önemli kısmının ikinci çeyrekte yaşandığını görüyoruz. Bu dönemde pazar, kutu bazında yüzde 16 küçüldü. En az etki kardivovasküler ve onkoloji ilaçları gibi kronik hastalıkların ilaçlarında görülürken, en büyük negatif etki antibiyotik pazarında yüzde 54 küçülme ile yaşadı. Yılın üçüncü çeyreğinde de sektörün daralması devam etmekte olup, kutu bazında yüzde 3 oranında küçüldüğünü görüyoruz.

İlaç sektörü çok stratejik bir sektör. Nitekim pandemi süreci de ilaç sektörünün önemini bir kez daha ortaya koydu. İlaç sektörü Ar-Ge çalışmalarına en çok payın ayrıldığı sektör. Yaşam süresi uzayan ve yaşlanan toplumlar özellikle kronik hastalıklara çözüm arıyor. İlaç sektörü yaptığı yatırımlarla ve genetik konusundaki çalışmaları ile yaşamı uzatıyor.

Türkiye ilaç pazarında olduğu gibi küresel ilaç pazarı da pandemiden etkileniyor. 2020 yılında pazarın yıllık olarak kutuda yüzde 1 küçülme yaşanacağı tahmin ediliyor.  Küresel pazarın yüzde 42’sini Amerika pazarı oluştururken, Türkiye’nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan pazarlar küresel pazarın yüzde 24’ünü oluşturuyor. Avrupa yüzde 14, Japonya yüzde 6 ve diğer pazarlar yüzde 14’ünü oluşturuyor.

Türkiye dünya ilaç pazarında hacim açısından 18. sırada yer alıyor. Sağlık sektörü paydaşlarına entegre veri, teknoloji ve danışmanlık hizmeti sunan IQVIA’nın 2021 projeksiyonuna göre Türkiye’nin sıralamada 16’ya yükselmesi bekleniyor. Onkoloji, diyabet ve otoimmun pazarları en çok büyümesi beklenen pazarlar arasında yer alıyor. Pazar içinde orijinal ürünlerin 2008 yılında yüzde 53 olan payının 2023’te yüzde 42’ye gerilemesi ve eşdeğer ilaçların paylarının artması bekleniyor. Yine, yaklaşık yüzde 4 olan OTC pazarının yüzde 5’e çıkması bekleniyor.

Ödül aldığınız projeleriniz veya ürünleriniz var mı?

İlaç ve eczacılık sektörünün başarılı kurum, şahıs ve ürünlerinin seçildiği Altın Havan Ödülleri’nde “En İyi Ürün” ödülü kazanan 2 adet ürünümüz bulunuyor.

İlki sukrozomiyal teknoloji ile ürettiğimiz ve Türkiye tıp dünyasının kullanımına sunduğumuz ‘Sidefer’ ürünümüzdür. Vücut tarafından kolayca emilemeyen demir minerali bu teknoloji sayesinde sukroz ester bir kılıfla kaplanarak demir emilimini ciddi ölçüde artırdı. Bunun yanı sıra tedavide sık karşılaşılan yan etkileri de ortadan kaldırmayı ve tedavinin devamlılığına, gücüne, yardımcı olmayı başardı.

İkinci ürünümüz “Cistus Antivirüs Pastil” ise, ağız ve yutakta yarattığı mekanik bariyer sayesinde virüs ve bakterilerin bu bölgede tutunmasını engellemeye yardımcı olmakta ve bir enfeksiyon blokeri görevi üstlenmektedir. “Gribe karşı yanında Cistus Antivirüs taşı” mottosu ile pazara sunduğumuz ve virüslerden korunmaya yardımcı ilk pastil markası olan Cistus Antivirüs Pastil’in içeriğindeki cistus creticus özü, zarflı virüslerde de antiviral etkinlik göstererek insan sağlığına değer katıyor.

 

 

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı