Araç çubuğuna atla
RÖPORTAJ

Hedefimiz daha fazla tüketiciye ulaşmak

Pandemi süreci ile gıda takviyeleri de bir adım daha öne çıkmış oldu. Öyle ki düne kadar belli bir kesimin kullandığı bu takviyeler artık pazarda ağırlığını iyice hissettiriyor. Bayer Gıda Takviyeleri Grup Marka Müdürü Tuğçe Naz Güngör ile gıda takviyeleri pazarını ve markalarının stratejilerini konuştuk.

Kendinizi tanıtır mısınız? Bayer’deki göreviniz nedir?

Ben Tuğçe Naz Güngör, Bayer Tüketici Sağlığı Divizyonunda, Gıda Takviyeleri markalarından sorumlu Grup Marka Müdürü olarak görev yapıyorum. Yaklaşık olarak 4 senedir Bayer Tüketici Sağlığında çalışıyorum, bu pozisyon öncesinde Bepanthol ve Supradyn markalarında marka müdürü olarak görev aldım.

Çalıştığınız ülkelerde pazarlama stratejileriniz nelerdir?

Bayer Tüketici Sağlığı olarak Türkiye’de gıda takviyeleri kategorisinde her sene artan pazarlama yatırımımızla daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedefliyoruz. Supradyn, Redoxon ve Elenatal markalarımız için yaptığımız yatırımlarla ürünlerimizin bilinirliğini artırmayı amaçlıyoruz. Bununla birlikte ürünlerimizin hane penetrasyonunu artırmak da önceliğimiz. Online mecraların ve sosyal medyanın tüketicilerin bilgi edinme ve tercih süreçlerindeki etkisini de göz önünde bulundurarak bu alanlarda aktif olmayı önemsiyoruz. Aynı zamanda geleneksel kanallarda da yoğun iletişimimizi sürdürüyoruz.

Markalar ve ürünler pazarlama trendi açısından dijital ortamda daha fazla yer almaya başladı. Sizin bu yöndeki çalışmalarınız nelerdir?

Bayer Tüketici Sağlığı olarak gıda takviyeleri ürünlerimizde de TV ile birlikte dijital kanallara da yatırımımız artıyor. Her zaman tüketicilerimize dokunabileceğimiz doğru noktalarda, doğru mesajlarla yer almaya çalışıyoruz. Pandemi sürecinde de hem televizyon hem de internet kullanımındaki artışı göz önünde bulundurarak medya yatırımlarımızı buna göre dengeledik.

Örneğin Supradyn markamızın pandemi öncesinde hazırladığımız kampanyasını pandemi sebebiyle değişen tüketici iç görülerine göre uyarlayarak bir hafta gibi çok kısa bir süre içinde “Supradyn’le zorlu dönemlere hazır ol” mesajı üzerinden yeniden kurguladık. Öte yandan el dezenfektanlarının sıklıkla kullanıldığı, günde birçok kez sabunla ellerin yıkandığı bu dönemde Bepanthol’ün cildi destekleyen bir ürün olmasından hareketle bu iç görümüzü dijital içeriklere taşıdık. Bir başka örnek olarak Redoxon’la ilgili çalışmalarımızı örnek verebilirim. Pandemi döneminde “bağışıklık” ile ilgili aramaların 4 katına çıktığını gördüğümüzde Redoxon markamızın yatırımlarını buna göre yönlendirdik.

Bayer 360 isimli bir platformununuz var. Bu arada neler yapıyorsunuz, amaç nedir?

365 Gün Sağlıklı Yaşam Hareketini desteklemek amacıyla, yeni bir mobil uygulamayı hayata geçirdik. Yeni sadakat uygulamamız “365 Gün”, sağlıkla, doya doya yaşayan herkese aktif bir yaşam için fırsatlar sunuyor. Kullanıcılarının satın aldıkları seçili Bayer ürünlerinin fişlerini göndererek, günlük adım hedeflerini tutturarak ve uygulama içerisindeki farklı aktivitelerle puan kazanabildikleri uygulamada, çeşitli indirim ve avantajlara sahip olmak mümkün.

Sağlık Federasyonu ile ne gibi ortak çalışmalarınız/projeleriniz bulunuyor?

Supradyn markasıyla aktif yaşamı ve sporu destekliyoruz. Geçen sene Herkes İçin Spor Federasyonuyla bir sponsorluk çalışmamız olmuştu. Bu sene ise Türkiye Basketbol Federasyonu ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği kapsamında ING Basketbol Ligi’nin Yaşam Enerjisi Sponsoru olduk. 2016 yılında yaptırdığımız araştırmaya[1] göre Türkiye nüfusunun %89’u yeterince spor yaptığına inanmıyor. Bu veriden de hareketle sağlıklı yaşamı destekleyen bir marka olarak insanların spora olan ilgisini artıracak pek çok farklı çalışmayla e-spor dahil sporun her türünü destekliyoruz.

Türkiye için 2021 pazarlama stratejiniz nedir, piyasaya dahil olacak yeni ürünler var mı?

Gıda takviyeleri kategorisi Bayer Tüketici Sağlığı için oldukça önemli bir kategori. Sürdürülebilirlik politikamız ve sağlık okuryazarlığının geliştirilmesi misyonumuz doğrultusunda, bu kategoriye yatırımların devam edeceğini söyleyebiliriz.

Bayer olarak gerçekleştirdiğimiz araştırmalarla her zaman tüketicilerimizin ihtiyaçlarına yönelik geliştirmeler yapıyoruz. Bu ihtiyaçlara yönelik ürünler sunabilmek için çalışmalara devam edeceğiz.

[1] IPSOS tarafından 21 Nisan – 5 Mayıs 2016 tarihlerinde online olarak ABC1 SES grubuna mensup 15 – 45 yaşlarında 400 katılımcı ile Türkiye’de gerçekleştirilmiştir.

Daha Fazla Göster

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı