Ana sayfa Manşet Doğal veya doğal kökenli içeriklere öncelik veriyoruz!

Doğal veya doğal kökenli içeriklere öncelik veriyoruz!

10365
2375
PAYLAŞ

Doğaya ve cildinize dost dermokozmetik markası Mustela hakkında merak edilenleri Expanscience Laboratuvarları Genel Müdürü Fikret Baltaoğlu’ndan öğrendik.

Bağımsız bir laboratuvar olan Expanscience Laboratuvarları bünyesinde yer alan Mustela, çok önemli Ar-Ge çalışmalarından elde edilen sonuçlarla vücut bulan ürünlerden oluşuyor. Anne-bebek ürünleriyle Türkiye pazarında da önemli bir yere sahip olan Mustela markasını daha yakından tanımak istedik. Bu yüzden de Expanscience Laboratuvarları Genel Müdürü Fikret Baltaoğlu’ndan randevu aldık. Fikret Bey de bizi kırmadı ve Expanscience Laboratuvarları ve Mustela hakkında bizleri bilgilendirdi. Bu güzel söyleşide gerçekten çok önemli bilgilere vakıf olduk. Özellikle markanın sürdürülebilirlilik konusundaki davranışlarının herkese örnek olmasını umuyoruz.

Öncelikle sizi biraz tanıyabilir miyiz?
Türkiye ve yurt dışındaki eğitim hayatından sonra başlayan ve hâlâ devam eden 24 senelik bir iş tecrübem var. İş hayatına satış ve pazarlama alanında görev alarak başladım. İlerleyen yıllarda kariyerime yöneticilik seviyesinde devam ettim. Yönetici olarak aldığım sorumluluklar doğrultusunda “değişim yönetimi” konusunda da bir ekspertiz geliştirdim. Şu anda yönetici konumunda olduğum Expanscience’in, Türkiye ve çevre ülkelerdeki operasyonlarının sorumluluğunu taşıyorum. Bir başka sorumluluğum da “Coach Federation” üyesiyim. ICF, profesyonel koçluk ile ilgili sertifikalandırma çalışmalarını yürüten bir vakıf. Türkiye’de de “Uluslararası Koçluk Federasyonu” adıyla faaliyet gösteriyor. Bu konudaki çalışmalarım da devam ediyor. Bütün bu iş karmaşasının yanında en büyük sorumluluğum da evliyim ve iki çocuk babasıyım.

Sizin hakkınızda araştırma yaparken bir yerde; “İlgilendiğim sporlar; basketbol, yüzme, binicilik, kayak” dediğinizi okudum. Bunların arasında binicilik daha fazla ilgimi çekti. Düzenli olarak yapabiliyor musunuz?
Beş-altı sene evveline kadar lisanslı binicilik yapıyordum. Haftada iki-üç gün ata binebiliyordum. Lisanslı binicilik için de minimumda bu seviye gerekli. Türkiye çapında üç günlük yarışma olarak adlandırılan konkur komple’de ve engel atlama konusunda derecelerim var. Şu anda aktif olarak yapamıyorum. Fakat ilgim hâlâ devam ediyor. Mümkün olduğunca takip etmeye çalışıyorum. Büyük oğlanı ısındırmaya çalıştım. Belki o da heveslenir dedim ama olmadı. O devam etmediği için ben de biraz uzak kaldım. Şu anki ilgi alanlarım çocuklarımın ilgi alanlarıyla örtüşmek durumunda

Kaç yaşındalar?
Biri 8, diğeri de bir buçuk yaşında.

Biraz da iş konuşalım. Mustela’yı bize biraz tanıtır mısınız?
Öncelikle Expanscience Laboratuvarlarından bir parça bahsedeyim. Çünkü Mustela markasının arkasında güç oradan geliyor.

Tabii ki…
Expanscience, 1950’de Fransa’da kurulan, bağımsız ilaç ve dermokozmetik laboratuvarı. Cilt ve eklem, yumuşak doku olmak üzere ikame ekspertizlerimiz var. Kendi bünyesinde bulunan araştırma- geliştirme laboratuvarlarında bulduğu ve patentlediği ilaç molekülleriyle kozmetik endüstrisinin de ham madde tedarikçisi konumundayız. Bu bize büyük bir güç veriyor. Gücümüzün bir kısmı buradan geliyor.
Ham maddelerimizin üretim koşullarına çok dikkat ediyoruz. Biyoçeşitliliğe uygun şekilde ve yerel halkın haklarına etik olarak özen göstererek elde edilen ham maddeleri tercih ediyoruz.
Aralık 2011 tarihinden beri Expanscience Laboratuarları, Etik Biyo Ticaret Derneği üyesidir (UEBT), Uluslararası kar amacı gütmeyen bu kuruluş biyoçeşitlilikten gelen madde tedariğinde etik uygulamaları destekler. UEBT birliğine katılmak için, Expanscience Laboratuarları birçok kriteri yerine getirdiğini kanıtlamaktadır. Bu kriterler nedir; biyoçeşitliliği, insan haklarını ve geleneksel bilgiyi korumak, iş etiğine, tüm tedarik zinciri boyunca gelirlerin eşit dağılımına duyarlı olmak.
Expanscience olarak, Epernon üretim ve Ar-Ge tesisinde çevresel yönetim sistemi geliştirdik ve ISO 14001 sertifikasına sahibiz.
Ayrıca Expanscience Laboratuvarları 2009 yılında Fransa Reklamcılar Birliği’nin Duyarlı İletişim Sözleşmesini imzalamıştır. Bu sözleşme ile tüketicisiyle şeffaf ve yüz yüze iletişimi ve çevresel etkileri göz önünde bulundurma sorumluluğunu almış oldu.

Gerçekten takdir etmek gerekiyor. Doğaya, çalışanına önem veren ve şeffaf bir firma anlayışı. Bu tarz firmalar bence geleceğin rol ve modelleri olmalı…
Çok haklısınız. Expanscience Laboratuvarlarının anne ve bebek cilt bakım markası Mustela’dan bahsedebilirim artık. Yaklaşık 60 yılı aşkın bir süredir, az evvel de bahsetmiş olduğum Ar-Ge çalışmaları doğrultusunda sürekli araştırmalarla geliştirilen bir marka Mustela. Bu markanın sahip olduğu ürün portföyünü de araştırmalar doğrultusunda devamlı geliştirme çabası içerisindeyiz. Şu anda yaklaşık 120 ülkenin üzerinde Mustela markası mevcut.

Doğal ve doğala yakın içeriklerden oluşuyor ürünleriniz. Burada anlatılmak istenen tam olarak nedir?Doğallık konusunda her zaman doğal kökenli ham maddelere öncelik veriyoruz. Ürünlerimizin içerdiği birçok aktif ham maddeyi de bitkisel kaynaklardan elde ediyoruz. Ürünlerimiz ortalama olarak, yüzde 95 doğal kökenli içeriğe sahip. Bireysel bazda ise yüzde 99’a varan oranlarımız var. Burada önemli olan nokta ürünleri doğal kökenli içeriklerden oluşmasının yanı sıra etkin ve güvenilir olması. Bu dengeyi sağlıyor olmak bizim için çok önemli. Çünkü her zaman doğal demek iyi demek olamayabiliyor. Doğal bazı şeylerin zararları da olabiliyor. Bunlara çok dikkat ediyoruz. Kısacası; bebeğinizin cildi ve sizin cildiniz için en güvenilir olanı seçmek ve çevresel etkiyi azaltmak için birçok şüpheli maddeyi ürünlerimizde kullanmıyoruz ve bunu da garanti ediyoruz.
Markanızın doğal içerikleri kullanmasının yanı sıra doğaya dost bir marka olması da çok güzel. Bunun için nasıl bir stratejiniz var?
Evet, markamızın bir özelliği de çevre dostu olması. Tüm Mustela ürünleri çevreye duyarlı olarak tasarlanıyor. Hammadde seçiminden ambalaj seçimine kadar, ürünlerimiz “insan ve çevre” üzerinde zararlı etkileri en aza indirecek şekilde geliştiriliyor.
Şüpheli veya çevreye zarar verebilen hammaddeleri kullanmıyoruz. Tüm Mustela bakımları böylece paraben, phthalate, phenoxyethanol, esansiyel yağlar, alkol, vb. içermez. Yıkama sularının kirlenmesini önlemek için, tüm sıvı temizleyici formüllerimiz biyoçözünür özelliklidir.

Ambalajlarımız için,”3 R” kuralına dayalı eko-tasarım yaklaşımı kullanıyoruz; azaltmak, yeniden kullanmak ve geri dönüştürmek. Bu manada; Mustela ürünlerinin gereksiz dış ambalajları ve kullanım prospektüsleri kaldırılmıştır ve bazı plastik ambalajlar hafifletilmiştir. Mustela bebe ve güneş ürünlerinin ambalajları için sadece sürdürülebilir şekilde bakılan ormanlardan gelen ve FSC veya PEFC sertifikalı kağıt ve karton kullanıyoruz. Mustela karton ambalajlarının tümünde bitkisel yağ bazlı mürekkepler kullanılıyor.

Kaç yıldır Türk tüketicisiyle buluşuyorsunuz?
Mustela, 14 yıldır Türkiye’de organize bir şekilde var. Daha önce de çok organize olmayan yöntemlerle ülkemizde çalışılmış. 2005 senesinde distribütörlükle hızlı bir şekilde giriyor ve 2013 senesinde distribütörlüğünü satın alıyor. 2013 1 Mayıs’ından itibaren de yüzde yüz yabancı sermayeli bir şekilde operasyonumuza devam etmekteyiz.

Bebek bakımı ürünleri kategorisinde Türkiye pazarındaki konumunuz ile ilgili neler söylersiniz?
Türkiye’de bizim de içinde yer aldığımız anne-bebek cilt bakım kategorisi toplam kişisel bakım ürünlerine göre daha hızlı bir büyüme gösteriyor. Bunun önemli nedenlerinden biri de annelerin yaş ortalamalarının artıyor olması. Artan yaş ortalamasıyla birlikte hem bilinç seviyesi hem de gelir seviyesi artıyor. Bunların neticesinde de anneler daha uzman içeriklere sahip ve güvendikleri ürünleri tercih ediyorlar. Bu aşamada da eczane kanalında verilmiş olan tavsiye ve danışmanlık hizmeti bahsettiğimiz kitle için önemli bir hale geliyor. Bu yüzden bu kanalda da daha hızlı bir büyüme görüyoruz.

Bu yüzden mi sadece eczanelerde varsınız?
Bu önemli bir neden olsa da daha önemli başka nedenlerimiz de var. Biz Mustela olarak ürünlerimiz içerisinde yer alan aktif içeriklerin istenilen etkiyi sunabilmesi için doğru seçimler yapılmasını istiyoruz. Geçmiş tecrübelerimiz bize yanlış tavsiyelerin kötü sonuçlar doğurabileceğini gösterdi. Bu yüzden marka itibarımızın korunması adına da eczanelerimizde, farmakolojik bilgisi resmi kurumlar tarafından belgelenmiş kişi ve o kişilerin yetkilendirdiği personel tavsiyesi doğrultusunda ürünlerimizi tüketiciyle buluşturmanın en doğru yaklaşım olduğunu düşünüyoruz. Bu sebepten de eczaneleri tercih ediyoruz. IMS verilerine göre eczanelerde en çok satan anne-bebek cilt markası olmamız da bunun en güçlü kanıtı diyebilirim.
Mustela’nın ürün yelpazesi hakkında neler söylemek istersiniz?
Ürün yelpazesi hakkında; 60 ürün üzerinde geçmişi olan bir marka. Markanın gücünü aldığı en temel unsur da görüşmemizin başında da bahsettiğim gibi Ar-Ge. Güçlü bir Ar-Ge yatırımıyla düzenli olarak anne-bebek cildinin ihtiyaçları üzerine araştırmalar yapıyoruz. Bu çalışmaların sonucunda da ürün portföyümüzü anne-bebek ihtiyaçları doğrultusunda gelişiyor. Bunun en güzel sonuçlarından birini yakın bir tarihte yaşadık. Bunu gururla söylemek isterim. 2016 yılında Expanscience Laboratuvarları dünyada bir ilke imza attı. Bebek cildinin tek tip olmadığını, bebeklerin de yetişkinler gibi farklı cilt tiplerine sahip olduğunu keşfettiler. Bu ayrımın da ilk aylardan itibaren gözle görülebilir kolaylıkla da tespit edilebileceğini tıp camiasına sundular. Bu bilgi sonucunda farklı cilt tipleri için etkisi klinik olarak kanıtlanan spesifik içerikler geliştirdiler ve bunların patentini aldılar. Şu an portföyümüzde yenidoğandan itibaren kullanıma uygun; normal, çok hassas, kuru ve çok kuru gibi atopik ciltlerin de içinde bulunduğu bir serimiz var. Her serimiz içerisinde de bebeğin cildi için ihtiyacı olan bakım, temizleme ürünleri gibi zengin ürün seçenekleri var.

Hamilelikte çatlak önleyici kreminiz ve yenidoğan köpük şampuanınız okuduğum forumlara göre en popüler ürünleriniz. Bu konuda neler söylemek istersiniz?
Bence bu güvenin en temel sebebi; doktorların, eczacıların, hemşirelerin yani sağlık profesyonellerinin bu markaya güvenip ürünlerini tavsiye ediyor olmaları. Sağlık profesyonelinden duyup Mustela kullanmaya karar veren anne, üründen memnun kalınca ikinci bir dalga olarak diğer annelere de bu konuda tavsiyede bulunuyor. Bu sebeple markamızın kulaktan kulağa pazarlama oranları da yüksek. Yaptığımız tüketici araştırmalarına göre Mustela’yı deneyen annelerin 4’te üçü kullanmaya devam ediyor. Bu endüstri oranlarına baktığınız zaman inanılmaz yüksek bir oran. Yani bu sadakat, bize uzun vadede daha büyük kazanımlar olarak geri dönüyor. Sadece bu saydığınız ürünlerde değil, benzer örneklerimiz farklı ürünlerimizde de var.

Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?
2004 yılında Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesini imzaladık. Bu taahhüdümüz bitki hammaddelerimizi üreten çiftçilerden, ürün tasarımlarımızın daha çevre dostu olmasına kadar pek çok konuyu kapsıyor. 2015 yılında da uluslararası düzeyde kendimize yeni bir yol haritası belirledik. Bu yol haritasını; “Daha İyi Yaşam Programı” olarak adlandırdık. Bu kapsamda tüketicilerimiz, çalışanlarımız ve tedarikçilerimiz gibi tüm paydaşlarımızla daha sürdürülebilir bir çevrede yaşamı hedefliyoruz.

BİR MARKANIN SORUMLULUĞU ENDÜSTRİYEL SORUMLULUKLARIN ÖTESİNDEDİR
Sosyal sorumluluk projelerinde de sık sık Mustela adına rastlıyorum. ‘İyilik peşinde Koş’a bizzat katıldığınızı da düşünürsek marka olarak da hassas olduğunuza hiç şüphe yok… Bu konuda neler söylemek istersiniz.
Bu tarz projeler bizim çok hoşumuza gidiyor. Şahsen desteklediğim projeler de oluyor. Ağırlıklı olarak seçtiğimiz projeler, firmamızın ürünlerinin hitap ettiği doğrultuda; sağlık, çocuklar, bebekler, anne ve anne adayları ile alakalı oluyor. Her sene sosyal sorumluluk projelerimizi belirlemek adına yeni bir ekip seçeriz. Demokratik bir görevlendirme sürecimiz var. Seçilen ekip önce projesini bizlerle paylaşır sonrasında da konu ile alakalı ne gerekiyorsa aktif olarak içinde yer alır.
Şirketimizin sahibi Jean-Paul Berthomé’nin bir lafı vardır; “Bir markanın sorumluluğu endüstriyel sorumlulukların ötesindedir” diye. Biz gerçekten buna inanan ve bunun için de çaba sarf eden bir firmayız. Mustela ailesi olarak, ticari bir takım kaygıların ötesinde yer alan sebeplerimizin olması bize ayrıca bir keyif veriyor.
Ülkemiz için konuşacak olursak; sizin de dediğiniz gibi pek çok farklı sosyal sorumluluk projelerine destek oluyoruz. Son olarak Kanserli Çocuklara Umut Vakfı’nın projesine destek verdik. Bu doğrultuda bağış topladık.

Mustela Vakfı da var değil mi?
Evet, iyi ki hatırlattınız çünkü çok önemli çalışmalara imza atan bir vakıf. 1982 yılında, Fransa’da “Fondation de France” çatısı altında kurulmuş olan Mustela Vakfı, dürüstlük ve şeffaflık yaklaşımıyla dünya çapında kendini çocuk ve aile gelişimine destek olmaya adamış.
Mustela Vakfı pediatrist, psikolog, çocuk psikiyatristi, ebe ve hemşireler gibi bebekler ve çocuklarla çalışan sağlık profesyonellerini desteklemektedir. Ayrıca bebekler ve çocuklar için Fransa’da ve uluslararası çapta birçok saha projesinde ve alan çalışmalarında yer alarak daha geniş bir kitleye hitap ediyor.
Kutuuuuuu

GELECEĞİN ŞİRKET MODELİ: B CORP
B Corp nedir? Sayfanızda dikkatimi çeken bir başka başlık da bu oldu.
Expanscience Laboratuvarları Mayıs 2018’de B Corp topluluğuna katıldı. Bu konuda son derece heyecanlıyız ve gururluyuz. B Corp: Ekonomik, sosyal ve çevresel; üç yönlü performans gösteren, faaliyetlerini toplum ve çevre üzerindeki olumlu etkiler bırakarak geliştiren markalara verilen, çok sıkı şartlara sahip bir belgelendirme sistemi.
Bir taraftan ticari faaliyetlerine devam ederken, sosyal ve çevresel sorunlara da çözüm üretmeyi amaç edinen şirketlerden oluşuyor. Şu an B Corp olarak sertifika edilmiş 2400’den fazla şirket var. Açılımı; Benefit Corporation. B Corp, piyasadaki başarı kriterlerini yeniden tanımlıyor diyebilirim. Çünkü küresel ekonomiyi herkes için değer yaratacak bir biçimde yeniden şekillendirmeyi amaçlayan bir topluluk. Buraya üye olan markalar veya firmalar dünyanın en iyi markası firması değiller ama dünya için en iyi marka olmaya çalışıyorlar.
Ayrıca çok sıkı şartlara sahip bir topluluk. İki senede bir tekrar eden bir sertifikasyon süreci var. Biz Expanscience Laboratuvarları olarak zaten bu konuda birçok çalışma yapıyorduk. Örneğin; ürünlerimizin içerisinde avokado önemli bir yer tutar. Biz bu avokadoları; Güney Amerika, Şili, Meksika gibi ülkelerden tedarik ediyoruz. Bu avokadoların yüzde yüz yerel yöntemlerle, yerel kişiler tarafından elde edildiğinden ve pazarlandığından tutun da pazarda satılamayacak olanların yani ezik, şekli bozulmuş gibi olanlarının seçildiğinden emin olması için orada yaşayan bir personelimiz var. Bu personel; yerli üreticinin, yerel şartlarla üretimlerini devam ettirmeleri konusunda da onlara destek oluyor. Doğal yöntemlerin kullanılması, ilaçlama yapılmaması gibi…
Bu kriterler nasıl hesaplanıyor?
Bir puanlandırma sistemleri var. 80 ve üzerinde not alanlar B Corp sertifikası almaya hak kazanıyor. Alınabilecek en yüksek puan 200 olmakla birlikte şu anda bu puanı alabilmiş bir firma yok. En yüksek puana sahip firmanın puanı 131. Ortalama başvurulara bakıldığı zaman ortalama puan 65. Biz ilk denememizde 98 puan ile sertifikalandırıldık. Aynı zamanda dünyada B Corp alan ilk dermokozmetik ve ilaç laboratuvarıyız. Türkiye’deki ilk uluslararası şirketiz. O manada bizim için çok heyecan verici bir şey.

2375 YORUMLAR

  1. ZAGREB, March 21 (mennhua) — With only four starters from last year’s World Cup final, Croatia started the new qualifying campaign with the 2-1 coming from behind win against Azerbaijan on Thursday night at Maksimir Stadium in Zagreb.

  2. French President Emmanuel Macron has appointed a panel of experts to investigate France’s actions during the Rwandan genocide 25 years ago on April 7.

    Macron has also met representatives of a group of survivors in. Paris

  3. French President Emmanuel Macron has appointed a panel of experts to investigate France’s actions during the Rwandan genocide 25 years ago on April 7.

    Macron has also met representatives of a group of survivors in. Paris

  4. French President Emmanuel Macron has appointed a panel of experts to investigate France’s actions during the Rwandan genocide 25 years ago on April 7.

    Macron has also met representatives of a group of survivors in. Paris

  5. French President Emmanuel Macron has appointed a panel of experts to investigate France’s actions during the Rwandan genocide 25 years ago on April 7.

    Macron has also met representatives of a group of survivors in. Paris

  6. Finally, there’s a 100% completely unoccupied Caller id lookup million lookup at no care that REALLY is a free phone search. This is superiority than Caller ID or cubicle phone trackers or reverse phone detective or sober-sided to Google a phone bunch! Receive a littlest of 10 on the loose phone bunch lookups a prime — no membership required!

  7. Возможные игры подавну уже получили личное честное простанство между предприимчивыми геймерами сети онлайна, к тому же никак не запускают пользователей повседневно веселить к тому же ошеломлять своими новыми историями, героями, графикой также мыслью от созидателей. Есть такое, такое что для обусловленной игры необходимо ее загрузка также сохранение к вашем именном планшете, но к современный час намного сподручно использовать существующие игры с помощью веб-странички интернет- игр, каковы общедоступные круглосуточно при выхода в сетевого подключения, к тому же никаким образом не требуют запасного периода к тому же папки в ПК для установки. Если пользователь любитель множественных вымышленных забав, это будет наилучшим базой времяпрепровождения для Вас сложится данный веб- ресурс популярные онлайн игры на пк, где уже подобрана ассортимент достаточно известных и презентованных гейм, в те что следует учавствовать вовсе без фиксации.
    Веб портал mmog-play.ru разработан продуманно на настоящих обожателей браузерных игр, и содержит к все это особые тематические, знатные, топовые, клиентские, ресурсные, изданные плюс свежие обновления. Здесь на ресурсе очень рационально выбрать геймерскую обновление исходя с наши с вами личные понятие, еще если игрок фигурирует на сайте впервые, поскольку все развлечения точно указаны в темам также стили. На сайте пользователи сумеете найти любимую гейм-версию:
    – по сеттингу : боевые, исторические, водные, фантастика, мертвецы, пираты к тому же иные
    – по вариации : два Д, три Д, объединяющие, стратегия, кросс, выживание, симулирующие, продуманные, MMOFPS, MMOTPS и иные
    – на признаках: аниме, зарубежные, русские, борьба, про машинами, вурдулаками, гномиками, оборотней, правдивые, чудесные, игрывые, прокачанные также подобающие
    – именно по рейтингу
    Легкий сервис на отбор онлайн гейм показывает подробное определение игры, год выхода, популярность и виду, потому юзеры портала мгновенно смогут назначить персональные желания касательно тенденции – продуманность, шутерские, восторг, ККИ, РПГ также наилучшие трансформация, какие правда вызвут пользователям кучу свежих эффектов, умений и общения по иными пользователями. Пользуйтесь на ресурсом совершенно в сподручное час, развивайтесь онлайн, загружайте и отслеживайте каждую новинки по нашем странице доступных интернет игр.

  8. Ryska militarfartyg kommer till Filippinerna samtidigt som spanningen okar kring Sydkinesiska sjon. Men framfor allt expanderar nu Kina langt us i Stilla havet. Det vacker oro i USA eftersom Kina anses hota de amerikanska ubatar som ar helt avgorande vid en konflikt.

  9. Ryska militarfartyg kommer till Filippinerna samtidigt som spanningen okar kring Sydkinesiska sjon. Men framfor allt expanderar nu Kina langt us i Stilla havet. Det vacker oro i USA eftersom Kina anses hota de amerikanska ubatar som ar helt avgorande vid en konflikt.

  10. Ryska militarfartyg kommer till Filippinerna samtidigt som spanningen okar kring Sydkinesiska sjon. Men framfor allt expanderar nu Kina langt us i Stilla havet. Det vacker oro i USA eftersom Kina anses hota de amerikanska ubatar som ar helt avgorande vid en konflikt.

  11. Ryska militarfartyg kommer till Filippinerna samtidigt som spanningen okar kring Sydkinesiska sjon. Men framfor allt expanderar nu Kina langt us i Stilla havet. Det vacker oro i USA eftersom Kina anses hota de amerikanska ubatar som ar helt avgorande vid en konflikt.