Ana sayfa ANNE ve BEBEK Wee Baby yenilikçi yüzünü ön planda tutan tasarımlarıyla annelerin yüzünü güldürüyor

Wee Baby yenilikçi yüzünü ön planda tutan tasarımlarıyla annelerin yüzünü güldürüyor

16
5
PAYLAŞ

Anne-bebek sektörünün lider markalarından Wee Baby’nin Marka Müdür Gamze Ertaş ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Annelerin ve bebeklerin hayatını kolaylaştıran, inovatif ve yenilikçi ürünleriyle pazarda söz sahibi olan Wee Baby, ürün gamını her geçen gün zenginleştiriyor. “Güvenilir ve sağlıklı” ürün felsefesine sadık kalan marka, yaptığı Ar-Ge çalışmalarıyla da tüketiciye istekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda yenilikçi ürünler üretiyor. Wee Baby yerli bir marka olmanın haklı gururunu yaşarken, bu başarının ödülünü de tüketici sadakati ile taçlandırıyor. Biz de Burda Bebek bünyesinde yer alan Wee Baby Marka Müdürü Gamze Ertaş ile bir röportaj gerçekleştirdik.

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

1988 İstanbul doğumluyum. Moleküler Biyoloji ve Genetik lisans programından sonra biraz daha sosyal iletişim içinde bulunabileceğim bir iş yapmak istedim. Mezun olduktan sonra Astra Zeneca İlaç firmasının saha ekibine katıldım. Bu dönemde “Stratejik Pazarlama” ve “Marka Yönetimi” alanında yüksek lisans yapmaya başladım. Sonrasında pozisyon değişikleri ardı ardına geldi ve kendimi tam da istediğim gibi pazarlamanın göbeğinde buldum. 2015 yılında Lansinoh’a “Asistan Marka Müdürü” olarak başladım ve kısa bir süre sonra “Marka Müdürü” oldum. Lansinoh’taki 3,5 yılın ardından şimdi aynı sektörde “Wee Baby” markasında “Marka Müdürü” olarak devam ediyorum. Sanırım bu sektörü çok sevdim. 😊

Anne-bebek hem çok hareketli hem de bir o kadar meşakkatli bir alan. Sizce bu alanda dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlar nelerdir?
Anne ve bebek sektörü her noktasında ekstra özen duyulması gereken bir alan. Söyleyeceğiniz, vadedeceğiniz her şeyi bir kez daha, bir bebeğin sağlığını düşünerek karar vermelisiniz. Annelerin bu dönemlerde normalde olduklarından daha dikkatli ve duygusal olduğu da unutmamalısınız. Yapmak istediğiniz her şeyi bir kere de kendinizi onun yerine koyarak yeniden düşünmelisiniz.
Önemli olan karşınızdakini müşteri olarak değil “anne” veya “bebek” olarak görmek.

 

Siz anne misiniz bilmiyorum ama bir anne için bebeğine alacağı üründe aradığı pek çok kriter vardır. Görünüşünden tutun da fonksiyonelliğine, güvenilirliğine kadar. Hal böyle olunca marka olarak bu ihtiyaçların tümüne nasıl cevap vermeye çalışıyorsunuz?

Anne değilim ama yaptığım iş karşınızdaki ile empati duymanızı gerektiriyor. 4 yıldır bir anne gibi düşünebiliyorum. 😊
Anneler öncelikle ihtiyaçlarını doğru belirlemeli ve hayatlarını kolaylaştıracak en uygun ürünü bulmaya çalışmalıdır. Wee Baby yeni annelerin ve 0-3 yaş arası bebeklerin ihtiyaçlarını çok iyi gözlemliyor. Anne ve bebekleri ile yolculuğumuz doğumlarından hemen sonra başlıyor ve okul çağına kadar onların yanında olmaya devam ediyoruz.
Wee Baby’nin yenilenen ekibi genç ve dinamik bir kadroya sahip. Ar-Ge ve pazarlama iç içe çalışıyoruz. Annelerin ihtiyaçlarını ve trendleri sıkı takip ediliyor, tartışıyor, karar alıyor ve uyguluyoruz. Dünya çok hızlı değişiyor, şirketlerin bu hıza ayak uydurması gerekiyor. Üretim merkezimizin Türkiye’de olmasının da büyük avantajı var tabii ki de.

Çok geniş bir ürün yelpazeniz var. Sizce bu bir avantaj mı, dezavantaj mı?

Kesinlikle avantaj. Herkesin ihtiyaçlarına, zevklerine hitap edebiliyorsunuz. Wee Baby’i pazar liderliğine taşıyan en önemli nokta bu bence.
Anne ve bebeklerle yolculuğumuz doğumdan hemen sonra başlıyor, okula çağına gelene kadar da devam ediyor. Göğüs pompalarından, biberon ve emziğe, beslenme araç gerecinden, temassız ateş ölçer gibi bakım ürünlerine dayanan geniş ürün yelpazesiyle annelerin her an yanındayız.

Artık her sektör için sosyal medya çok önemli ama sizler için kaçınılmaz. Anneler birbirini çok yakından takip ediyor ve tavsiyelerini çok fazla dikkate alıyorlar. Marka olarak bu konuda nasılsınız?
Wee Baby anne-bebek markalarında en önde gelen markalardan biri, eczane kanalının ise açık ara lider markası. Wee Baby ürünlerine ulaşabilmek ise çok kolay. Annelerin her gittiği yerde var olmak hem marka bilinirliği hem de ürünlerinizi denetme açısından önemli. Anneler bir ürünü denediklerinde ve memnun kaldıklarında o ürünü değiştirme eğilimleri düşük. Doğal olarak kendi memnun olduğu ürünü arkadaşlarına da zevkle tavsiye ediyor.

Beğendikleri markaları her mecrada takip edip, marka ile iletişim içinde olmayı seviyorlar. Hepimizin yaptığı gibi…..

Sosyal medyada dinleniyor olmak bize ciddi sorumluluk yüklüyor. Çünkü marka olarak işin, sektörün, anne ve bebeğin uzmanı olarak görülüyorsunuz. Söylediklerinizin kitlenizi etkilediğini, konunun anne-bebek sağlığına dayandığı bilincini atlamamak gerekiyor. Ayrıca sosyal medyada var iseniz, hitap ettiğiniz kitle ile sıcak iletişimde olmanız şart. Biz bu aşamada annelere bilgi vermeyi tercih ediyoruz. Çünkü anneler genelde kafalarındaki bir sorudan yola çıkarak ürüne ulaşıyorlar. Siz de onlara ihtiyaçları olan bilgileri vermeye devam ederseniz sizinle iletişimleri artıyor.
Yorumlara, mesajlara hızlı dönüş de sizi onlara, onları size bağlıyor. Wee Baby de tüm mesajlar ve yorumlar bizzat bizim tarafımızdan okunuyor, cevaplanıyor. Bunun sayesinde Facebook, Youtube, Instagram’da hızla büyüyoruz.

Satış aşamasında nasıl bir yol haritanız var?
Satış noktasındaki raf/reyon düzeni dikkat edilmesi gereken en önemli noktadır. Kategori bazlı veya marka bazlı yerleşim yapılabilir. Sadece anneler değil, tüm tüketiciler satış noktasına gittiğinde ürünleri kategorilenmiş gördüklerinde daha kolay karar verirler.
Eczanelerdeki anne-bebek kategorisi özelinde konuşursak, eczanelerin kategorideki kendi potansiyellerini belirlemeleri gerekir. Buna göre anne-bebek kategorisinin büyüklüğüne karar verilebilir. Sonrasında kategorinin eczane içindeki yeri belirlenmelidir. Bu da anne eczaneye girdiğinde hangi yollardan geçiyorsa, kategori o yol üstünde görünür kılınmalıdır. Kategori isimlerinin belirtilmesi de kolay karar vermeye destek olur.
Anne bebek kategorisi içinde ürünleri de kendi içinde de düzenlenmelidir. Örneğin biberon ve emzikler göz hizasında, kolay ulaşılabilir olmalı, göğüs pompaları gibi ürünler yine görünür ve belki daha üst raflarda sergilenebilmelidir. Annelerin hamile veya kucağında bebek olabileceği düşünülerek alt raflardaki ürünlere karar verilmelidir. Altlarda ve üstlerde genellikle okunması daha kolay olabileceği için büyük ambalajlı ürünlere yer verilebilir.
Tüketici davranışları devamlı değişir, eczane içinde de bu davranışlar sürekli gözlemlenmeli ve buna bağlı olarak yeni düzenler denenmelidir.
Eczanenin annelerle satış öncesi, sırası ve sonrası sözlü iletişimi de önemlidir. Anneler eczaneleri daha profesyonel bilgi alabilecekleri yerler olarak görürler ve ürün bilgilerine güvenirler. Bu bilgilerin güncel tutulması için bizler de elimizden geleni yapıyoruz. Önceden bahsettiğim annelerle empati kurabilme, onları anladığınızı onlara hissettirebilmek satış noktaları için de geçerlidir.

Son olarak sizin eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Hep anne ve bebek üzerine konuştuk. Ürünlerimizi annelere ulaştıran 24 bin eczane ve binlerce satış noktası bizim için ayrı öneme sahip. Annelere yansıyan yüzümüz onlar. Onlara ihtiyaçları olan her konuda destek olmak için elimizden geleni yapıyoruz. Annelerle olan sıcak temas sahadaki arkadaşlarımızla satış noktaları ve eczacılar arasında da var. Kendilerine özel olarak teşekkürü borç biliyorum.

5 YORUMLAR

  1. I simply want to say I am very new to weblog and certainly loved this web blog. More than likely I’m planning to bookmark your website . You really have terrific articles and reviews. Thank you for revealing your web site.

  2. When I originally commented I clicked the -Notify me when new surveys are added- checkbox and from now on when a comment is added I receive four emails with the exact same comment. Can there be however you can get rid of me from that service? Thanks!

  3. you’re in point of fact a good webmaster. The website loading speed is incredible. It sort of feels that you’re doing any distinctive trick. Also, The contents are masterpiece. you’ve done a magnificent task in this topic!

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here