Ana sayfa MAKALE Birlikte yaşamaya alıştık mı?

Birlikte yaşamaya alıştık mı?

1
0
PAYLAŞ

Prebiyotikler; bağırsak mikroflorasının bileşimini ve aktivitesini olumlu yönde etkileyerek, bağırsak hareketlerini düzenleyen, kalsiyum ve magnezyum gibi minerallerin emilimini ve biyoyararlılığını arttırmakta ve patojen mikroorganizmaların çoğalmasını önleyebilmektedir.

Seyahatlerde uzun süre hareketsiz kalınması ve sıvı tüketiminin azalması gibi faktörler sindirim sistemi rahatsızlıklarına neden olduğu için probiyotik kullanımına özen gösterilmelidir.

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte tatile gidecek olanlar için seyahatleri sırasında karşılaşabilecekleri sindirim sistemi rahatsızlıkları büyük bir sorun oluşturabiliyor. Hem seyahat sırasında uzun süre hareketsiz kalmak hem de tatil sırasında yeni bir beslenme düzenine geçilmesi ve hava değişiklikleri gibi etkenler ishal, kabızlık, gaz ve şişkinliğe yol açıyor. Seyahatlerin eziyete dönüşmemesi için özellikle bu dönemlerde vücuda ek probiyotik takviyesi, sorunların azaltılmasına destek oluyor.

Rahat tatil için probiyotik

Probiyotiklerin sindirim sisteminin düzenlenmesine ve bağışıklık sisteminin güçlenmesine destek olup seyahate çıkan insanların beslenme alışkanlıklarının değişebildiğine ve bu değişikliğin bağırsaktaki yararlı bakterileri azaltabilir. Probiyotikler, bağırsak sistemindeki doğal dengenin korunmasına ve yenilenmesine yardımcı olur. Başta ishal olmak üzere birçok sindirim sistemi kaynaklı hastalıkta probiyotik kullanımının etkili olduğu klinik çalışmalarla kanıtlanmış bulunuyor.

Yapılan birçok çalışmanın, faydalı mikroorganizmaları içinde barındıran probiyotiklerin enfeksiyona bağlı ishalin tedavisine yardımcı olduğunu gösteriyor. Ayrıca antibiyotik kullanımına bağlı ishalin önlenmesinde probiyotik kullanımının yararlı olduğunu gösteren birçok çalışma da bulunuyor. Bu yüzden özellikle salgın hastalıklara kapı aralayan mevsim geçişlerinin yaşandığı ve tatil sezonunun gelmesiyle yeni beslenme düzenine geçiş, seyahat sırasında uzun süre hareketsiz kalmak gibi faktörlerin baş gösterdiği bu dönemde probiyotik kullanımına çok daha fazla ihtiyaç var.”

Düzenli olarak kullanın

Günümüzde kolaylıkla erişim sağlanan, etkisi kanıtlanmış, seyahatlerde taşıma ve kullanım kolaylığı olan formları da bulunan probiyotikleri düzenli olarak kullanmakta fayda var. Tüm sindirim sistemi problemleri güvenli, kullanımı kolay ve etkisi test edilmiş probiyotik ürünlerin kullanımı ile kolaylıkla aşılabilir ve tatil sezonu çok daha sağlıklı ve direnci kuvvetli bir metabolizma ile geçirilebilir.

PROBİYOTİKLER

1. Antibiyotiğin zararlarını minimuma indirirler
Antibiyotikler bağırsaktaki bütün bakterileri öldürdüğü için bağırsak florasının ve dengesinin bozulmasına neden oluyor. Probiyotik takviyesi alarak veya probiyotik içeren gıdalar tüketerek her daim önlem almak oldukça önemli.

2. Probiyotikler K ve B vitaminlerinin üretilmesine destek olur
Yararlı bakteriler kanın pıhtılaşmasında büyük rol oynayan K vitamini ve Türkiye’de çoğu kişide eksikliği ispatlanan B grubu vitaminlerinin üretilmesine doğrudan katkı sağlıyor, emilimlerini destekliyor. Özellikle B grubu vitaminlerinin eksikliğinde yorgunluk, çarpıntı, sinirlilik ve uyku problemleri gibi sorunlar yaşanıyor. Probiyotik dengenizi koruyarak hayat kalitenizi düşüren ve depresyona kadar gidebilen bu sorunları engellemiş olursunuz.

3. Vücudu hastalıklardan korur ve kolesterolü düşürür
Probiyotikler bağırsak duvarındaki boşluklara yerleşerek hastalıklara neden olan zararlı bakterilerin vücudu etkisi altına almasını engeller. Ayrıca bu bakterilerin ürettiği toksin düzeyini azaltır ve kandaki kolesterolü düşürerek kalp ve damar hastalıklarına karşı korurlar.

4. Mutluluk hormonunun çok büyük bir kısmı bağırsaklarda salgılanıyor
Mutluluk hormonu olarak bilinen serotoninin yalnızca yüzde 5’lik kısmı beyinde, geri kalan yüzde 95’lik kısmı ise bağırsaklarda salgılanıyor. Probiyotik düzeyini artırarak stres ve depresyonu büyük ölçüde engelleyebilirsiniz. Yoğurt, peynir, kefir, salatalık turşusu, ayran gibi yararlı bakteri açısından zengin besinler tüketerek ruh sağlığını korumak mümkün. Dilerseniz probiyotik takviyesi de alabilirsiniz.

5. Kanseri önleyici ve tedavi edici etkileri var
Kolon kanserinin bağırsaklardaki bakteriyel problemlerle doğrudan alakalı olduğu bilinen bir gerçek. Probiyotikler bağırsak kanserini önlemekle kalmıyor tedavi de ediyor. Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendirdikleri için diğer kanser türleri için de koruyucu özelliğe sahipler.

PAYLAŞ
Önceki makaleEvde detoks nasıl yapılabilir?

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here