Ana sayfa SAĞLIK Kışın sağlıklı kilo vermek için 8 etkili yöntem!

Kışın sağlıklı kilo vermek için 8 etkili yöntem!

111
10
PAYLAŞ

Kışın kilo vermeyi sağlayan ayrıcalıklara rağmen yanlış beslenme alışkanlıkları nedeniyle verilen kilolar fazlasıyla geri alınıyor. Bazı püf noktalarına dikkat edilip kurallar uygulandığında ise sağlıklı kiloya ulaşmak mümkün olabiliyor. Memorial Diyarbakır Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Uz. Dyt. Özlem Tay, kışın sağlıklı kilo vermek için en etkili 8 yöntem hakkında bilgi verdi.

 

Kış mevsimini kilolu geçirmek zorunda kalmayın

Vücutta bulunan yağ hücreleri ikiye ayrılır. Beyaz hücreler daha çok kilo alımına neden olurken, kahverengi hücreler ise yağları kısa sürede yakarak, vücut ısısını dengede tutmaya çalışır. Kış aylarında vücut üşüdüğünü hissettiği anda, ısıyı dengede tutmak amacıyla kahverengi hücreleri harekete geçirir. Böylelikle beyaz yağ hücreleri yakılır ve vücutta enerji olarak açığa çıkar. Metabolizma hızı da bu sayede artar. Kış mevsiminde soğuk havanın yanı sıra kış sebzelerinden de kilo vermek için yararlanılabilir. Karalahana, beyaz lahana, pazı, brokoli, kereviz, ıspanak ve pırasa gibi kök bitkileri, kilo kaybında önemli bir role sahiptir. Çünkü kök bitkileri diğer besinlere oranla ortalama iki kat daha fazla lif içerir.

 

Vücudunuzu aç bırakarak cezalandırmayın

Uzun süre aç kalmak zayıflamaya yardımcı olur. Ancak açlıkla verilen kilolar, vücuttan su ve kas kayıplarına yol açmaktadır. Aynı zamanda uzun süreli açlıktan sonra alınan besinler, metabolizmanın yaşamını sürdürmesi için daha yavaş çalışılarak harcanır.

Bu şekilde vücut kendini koruma altına alır ve her alınana kaloriyi vücuda yağ olarak depolar.

Yani vücut, bu tür bir beslenme alışkanlığına vücut uzun süre dayanmaz ve eski yeme alışkanlıklarına dönüldüğünde, verilen kilolar hızla geri alınır. Aç kalarak günlük yaşama devam etmeye çalışmak; yorgunluk, halsizlik, mide bulantısı ve nefeste aseton kokusu gibi sorunlara yol açmaktadır.

 

Light yiyecekleri abartmayın

 

Light ürün nedir? Öncelikle buna açıklık getirmek gereklidir. Enerji içeriği açısında referans ürünlere göre yağı yüzde 25 azaltılmış ürünler, “light besin” olarak kabul edilmektedir. Bu besinlerin enerjilerinin yanında genellikle şeker ve yağ içerikleri de azaltılmıştır. Light ürünün üretim sebebi günlük alması gereken kalori, yağ ve şeker miktarını azaltmak, aynı zamanda içerdiği lif içeriği sayesinde kişiye doygunluk hissi vermesini sağlamaktır. Diyet yapanlar için önerilen bu ürünler kontrolsüz tüketildiğinde, kilo vermek yerine kilo alımına yol açar.

 

 

Tek bir besin çeşidine takılmayın

 

Yaşam boyunca görülen ve tüketilen hiçbir besin diğerinden üstün değildir. Herhangi bir besin gurubunun atlanması vücut sağlığını olumsuz etkilemekte, kalp ve kanser gibi önemli hastalıklara yakalanma riskini artırmaktadır. Her çeşit besin grubunun vücut için ayrı bir işlevi bulunmaktadır. Hiçbir besin tek başına, son derece karmaşık ve sistemli işleyen vücut mekanizmasının, düzensiz ve eksiksiz çalışmasını sağlayacak mucizevi bir etkiye sahip değildir. Bu nedenle besin çeşitliliğine önem verilmeli ve her besin grubundan yeterli miktarda tüketilmelidir. Sofralar her renkten sebze ve meyve ağırlıklı olarak hazırlanmalıdır.

 

Ekmeği hayatınızdan çıkarmayın

 

Her besinin ayrı bir değeri olduğu, yeterli ve dengeli tüketilmediği sürece kilo alımına yol açacağı unutulmamalıdır. Ekmek de diğer besinler gibi kişinin ihtiyacına göre alındığı takdirde kilo aldıran sağlıksız bir besin değildir. Aksine B grubu vitaminlerden zengin ve içerdiği kompleks karbonhidrat nedeniyle kişiye hem tokluk hissi veren hem de kan şekerini düzenleyen bir besin grubudur. Kompleks karbonhidrat olarak bahsedilen; kepekli, çavdar ve tam buğday ekmeğidir. Sağlıklı bir insanın günlük alması gereken karbonhidrat miktarı bütün besinlerin %55-60’ıdır. Bu orana ekmek yemeden ulaşmak mümkün değildir. Ekmek hiç tüketilmediğinde abur cubur ve yüksek kalorili yiyeceklere yönelme ile birlikte kilo alımı artacaktır.

 

Meyveyi şeker içeriği yüzünden suçlamayın

 

Diyet yaparken en çok tüketilmesi gereken gıdaların başında, ilk olarak sebze ve daha sonra da meyve gelir. Şunun çok iyi bilinmesi gerekir ki, her gün sebze ve meyve tüketmeden sağlıklı olmak mümkün değildir. Diyet yaparken de meyve tüketimi belirli ölçüde şarttır. Meyve şekeri düşünüldüğü gibi diyeti bozmaz. Burada önemli olan kararında tüketmektir. Aksi halde, gerekli vitamin ve minerallerden yoksun kalan vücut, diyet döneminde zarar görecektir. Diyet yaparken meyvenin suyu yerine kendisi tercih edilmelidir. Lifinden ayrılan meyve şekeri, işte o zaman vücut için yararını büyük ölçüde yitirmiş olacaktır.

 

Akşam 6’dan sonra yemeği kesmek zorunda hissetmeyin

Her bireyin yaşam tarzı farklıdır. Sabah uyanma, iş saatleri ve akşam uyuma düzeni değişkendir. Kilo vermek için önemli olan ne zaman yemek yenildiği değil ne kadar miktarda besin tüketildiği ve ne kadar fiziksel aktivite ile bunun yakılabildiğidir. Burada dikkat edilmesi gereken, yatış saatinden 3 saat önce akşam yemeği ve 2 saat öncesi ara öğün saatinin bitirilmesi gerektiğidir. Diyetler bireye özgüdür ve onun günlük yaşantısına uyum sağlamalıdır.

 

Asitli yiyecekleri yağ yakar düşüncesi ile aç karnına tüketmeyin

 

Toplumda, limon ve greyfurt gibi besinlerin aç karnına yenildiğinde zayıflatıcı ve yağ yakıcı özelliği olduğu düşünülse de literatürde ve bilim dünyasında hiçbir besinin yağ yakma özelliğine ilişkin kanıt yoktur. Limon ve greyfurt, C vitamini içerikleri ile bağışıklık sistemini güçlendiren yiyeceklerdir. Aynı zamanda kötü huylu kolesterolü düşürmeye de yardımcı olabilir. Ancak asitli yapıları mide asidini artırarak açlık hissi uyandırmakta ve aç karnına tüketildiğinde mide sağlığını olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle sabah aç karnına değil ara öğünlerde tüketimleri uygundur. Yağ yakan besinlerden biri olduğu düşünülen maydanoz da bu özelliğe sahip değildir.    Maydanoz, C vitamini yönünden zengin ve idrar söktürücü bir besindir. İdrar kaybı nedeniyle kişi kendini hafiflemiş hisseder. Kilo kaybına ve yağ dokusu azalmasına bir etkisi yoktur.

10 YORUMLAR

  1. 我們彩用國際及美國食品及藥物管理局FDA認可的CO2 激光儀 Lutronics® Spectra SPR, 具安全性, 準確度高 . 二氧化碳激光可安全地去除皮膚上的癦痣、肉粒、疣、老人斑等問題。此激光的幼細光束可準確及直接地將要去除的組織氧化,過程快捷,傷口細小及乾淨,對周圍的皮膚傷害減至最少。一般1-2次就可永久去除。

  2. CLINIQUE 倩碧線上購物官網。瀏覽Clinique倩碧官方網站,了解更多線上購物、護膚、彩粧、香氛及禮品詳情。通過過敏性測試,百分百不含香料。

  3. 由全球生長因子與胜肽韓國廠商CAREGEN研發,利用美國專利「KP7-4胜肽技術」,獨特滲透配方提供高穩定、高滲透、高效能的胜髮環境,模擬人體生髮機制,目的使頭皮、毛囊恢復健康及作用活性,重啟生髮系統。DR CYJ髮胜肽療程的治療原理為 利用複合活性成分配方恢復毛髮平衡, 根據生態生物工程原理研發, 關鍵胜肽名為KP7-4,結合了七種專利胜肽, 實驗證明能有效模擬「人體胜髮因子」,掌握育髮四關鍵:毛囊強健、減緩異常落髮、強化髮根、供給毛囊血管營養,模擬毛髮循環機制,同時減緩異常落髮及強化髮根。DR.CYJ髮胜肽不含藥性且無副作用,能有效促進增髮

  4. I just want to say I am just all new to blogs and definitely liked this web blog. Probably I’m want to bookmark your site . You surely have tremendous writings. Thanks for sharing with us your web site.

  5. 維他命E深層補濕睡眠面膜View AllThe Body Shop® 從 The Body Shop 購買 維他命e深層補濕睡眠面膜 : 深層補濕面膜蘊含小麥胚芽油、棉花籽油、米糠油及來自巴西社群貿易的有機大豆油,提供高度補濕及保護功效,瞬間紓緩乾燥繃緊的肌膚,同時淡化乾紋。另含維他命E,提供高度抗氧化功效,有效保護肌膚免受游離基傷害。

  6. Ellanse洢蓮絲(依戀詩)是一款荷蘭與英國共同研發的的新型真皮填充劑,是由30的25-50微米(µm)的聚己內酯(polycaprolactone, PCL)完美微型正圓晶球,以及70的PBS-生物降解材料(carboxymethylcellulose, CMC)製成的凝膠體,這些成分都是通過FDA(美國食品藥品監督管理局)和歐洲CE認證的安全成分,在人體內水分和二氧化碳作用下可以完全被分解吸收和排出的安全物質,對人體不會產生過敏反應,因此治療前不需經過敏檢測,在使用上幾乎不產生副作用。

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here