Ana sayfa Manşet Prenet, üç yeni projeyle tekrar yatırım dönemine girdi

Prenet, üç yeni projeyle tekrar yatırım dönemine girdi

51
0
PAYLAŞ

Sağlıklı beslenme konusundaki yardımcı ürünleriyle güvenirliliğini kanıtlamış Prenet markasının Sağlık ve Kozmetik Ürünleri Genel Müdürü Ilgım Hekim ile konuştuk.

Gittikçe hareketsizleşen yaşam tarzı ve beraberinde gelen obezite sorunu. Gittikçe büyüyen ve pek çok hastalığa zemin hazırlayan obeziye karşı dünya genelinde büyük bir mücadele var. Bu savaşta en önemli nokta doğru beslenme tarzını ve kendinize uygun sağlıklı yöntemi bulmanız. Bu ister cerrahi müdahale olsun, ister besin takviyeleri olsun doğru adresi bulmak çok önemli. Bu uğurda 34 yıllık birikim ve tecrübesini tüketicileriyle paylaşan ve bu konudaki güvenirliliği otoritelerce tanınmış olan Prenet’in Sağlık ve Kozmetik Ürünleri Genel Müdürü Ilgım Hekim ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

Firmanızı biraz tanıtabilir misiniz? Neler yapıyorsunuz?

Prenet Türkiye İstanbul merkezli olup büyüyen kadrosu ile birçok beslenme uzmanı, danışmanlık hizmeti veren doktor ve klinik ile özellikle çok sayıda uzman eczacımız ile çalışmaktadır. Bu sektörde amacımız, insanların yaşam kalitesini artırmak için ihtiyaçları doğrultusunda kilo verme amaçlı enerjisi kısıtlanmış ürünler ile Türkiye’de eczanelerimizde yapılan vücut analizi, yemek menüleri ve uzman eczacı desteği ile kişiye özel destek vermektir.

Prenet konsepti nedir?

Prenet konsepti 1983 yılında Almanya’da başlamış bir obezite kontrol sistemidir. Bunun içerisinde bayilerimizin kullandığı bir vücut analiz cihazı, yazılım programı, kişinin ihtiyacı olan tüm diyet yemek mönüleri ve ruhsatlandırılmış sadece eczanelerde satılan yüzde 100 doğal ürünleri ile eczacı danışmanlığını içerir. Beslenme konseptinde temel prensip üç ana öğündür. Eczacı ve personel eğitimi tarafımızdan gerçekleştirilerek bayilik usulü çalışma uygulanır.
Markanızın ürünleri kısa sürede eczanelerde yer aldı. Eczacıların tercih ettiği bir marka olmak kolay olmasa gerek?
34 yıllık birikim ve tecrübesini sizlerle de paylaşmaya karar veren şirketimiz, 2008 Nisan itibariyle Türkiye’de de faaliyete başlamıştır. Türkiye’deki süreç Avrupa’daki konsepte göre oldukça özelleştirilmiş ve uygulamada değişiklikler ile güncellenmiştir. Avrupa’da yer alan bu konsepti Türk beslenme alışkanlığı ve damak tadına adapte ederek geliştirmeye devam ediyorken dünyadaki beslenme trendlerini ve yenilikleri eklemeye devam ediyoruz. Çalışma ortaklarımızın da tercih nedeni olmamızda temel nedenin bu olduğunu düşünüyorum

OTC pazarında ürün çeşitliliğinde yaptığınız değişiklikler nelerdir?

Ürünlerimizin tamamı en son teknoloji ile Almanya üretilmektedir. Üretici anlamında bir değişiklik yaşamadık fakat enerjisi kısıtlanmış gıda kategorisinde yer alan ürünlerimize bu sene içerik güncellenmesi ile bir üst sınıfa taşıyarak PREnet Slim serisini geliştirdik. Bu seride soyasız, fruktozsuz, palm yağı içermeyen ve kimyasal tatlandırıcı bulunmayan 2 yeni seriyi tamamladık. Protein kategorisinde ise yeni trend olan ‘Micellar Protein’i içeriğimize ekledik. Bunun yanında proteince zenginleştirilmiş PREfood atıştırmalık serimiz ile eczanede bu sınıfta yer alan ilk ürün olma hedefindeyiz.

Sağlıklı ve kozmetik ürünleri satışı ve üretimi yapan firmalar baz alındığında markanızın pazara ne gibi farklılık getireceğini düşünüyorsunuz?

Özellikle OTC çalışan firmalar ve beslenme destekleri konusunda Avrupa’daki ürün yelpazesine oldukça uzak olduğumuzu düşünüyoruz. Bu anlamda geliştirilmeye oldukça müsait bir alan fakat müşteri uyumu izlendiğinde doğru analizleme ile gelişme döneminde hız kazanacağımıza inanıyorum. Türkiye’de beslenme trendleri incelendiğinde en başından beri üstünde durduğumuz altın kural ‘’3 ana öğün beslenme’’ konseptinde gün geçtikçe bilinçlenmenin artması bizleri sevindiriyor. Türkiye’de bulunan eczaneler ile gelişen ülkeler sınıfında yer alan ülkemiz hem Ortadoğu’ya örnek olması hem de yeniliklere çabuk adapte olması sebebi ile firmaların en önem verdikleri Pazar halinde şu anda.

2017 yılı hedefleriniz ve beklentileriniz neler?

Prenet konsepti içerisindeki en önem verdiğimiz nokta; Türkiye’de hızla büyüyen obezite sorununa karşın koruyucu sağlık hizmetleri içerisinde yer alan bu danışmalıkta her kesim ve bölgeden gelen müşterilerimize güvenilir ve doğru hizmet, bilgi ve ürün sunmak. Bu fikirde sahip olduğumuz ürün yelpazesinin geliştirilmesi, yeni ürün grupları eklenmesi söz konusu. İlk hedefimiz bu yenilikler ile eczaneleri buluşturmak ve marka bilinirliğini arttıramaya yönelik reklam çalışmaları ile pazarda Avrupa’daki yeni ürünlerimizin de buradaki eczaneler ile tanışmasını hızlandırmak.

Marka olarak 2018 yılı için geliştirdiğiniz projeleriniz nelerdir?

Prenet olarak sakin ve temkinli bir yıl geçirdikten sonra üç yeni projeyle tekrar yatırım dönemine girdi. İlk ve öncelik verdiğimiz projemiz İtalyan-Amerika ortaklı ‘’PREnet App’ projesi. Türkiye gibi büyük yüzölçümlü ve yoğun çalışan nüfusa sahip eczanelerdeki iş yükünü hafifletmek ve daha fazla müşteriye pratik olarak ulaşmak için Play Store ve App Store’da şu an ulaşabilecekleri bir uygulama programı hazırladık. PREnet App isimli bu uygulama programını ücretsiz indirip, fotoğraf yükleyerek ücretsiz yağ analizi yapabilecekleri ayrıca birçok diyet ve sağlıklı yaşam bilgilerini online takip edebilecekleri bir program hazırladık.

Hedeflerinizde yeni yatırımlar, yeni ürünler var mı?

Hedefte yer alan yeni ‘’corner eczane’’ projemiz içerisinde içerik ve form olarak yeni ürün grupları çalışılıyor. Bu ürün grupları içerisinde PREfood adını verdiğimiz yüksek protein düşük yağ ve düşük karbonhidrat içeren sağlıklı beslenmek isteyen herkese hitap edebilecek krep, pancake, omlet ve puding serimiz ile bu sene sonbahara yetişmesini planladığımız vegan bar ürünü ve yine PREnet ailesine dahil kilo kontrol ürünlerinde proteini arttırılmış Premium seri ile müşterilerimize içerik ve tat anlamında daha fazla alternatif sunmak hedefimiz.
OTC pazarında her gün yeni firmalar girmesine rağmen sektörde kalıcı olan ve büyümesini sürdüren firma sayısı çok sınırlı. Rekabetin çok yoğun olduğu bir sektörde markanız mevcut konumunu nasıl güçlendirdi?
Eczanelerimizin ilaç sektöründe zaten var olan kayıplarının üzerine piyasa olarak zor bir yıl geçirmemiz, tüm sektörü bu anlamda temkinli olmaya itti. Bu zor günleri geride bırakmak ve yaşadığımız kar kayıplarını telafi etmek için el ele verip tüm iş gücü ve konsantrasyonumuzu OTC’yi güçlendirmeye yöneltmek olduğuna inanıyorum. Bunun içinde temel barem devamlılık. Devamlılıkta en önemli unsurun hizmet olduğu aşikar. Firmadan eczaneye, eczaneden müşteriye devam eden bu zincirde son kullanıcıyı kaybetmeden mutlu bir şekilde aramızda görmek sektörü ayakta tutuyor.

Türkiye’de OTC sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Avrupa’daki eczanelerden karşılaştırma yapmak uygun olacak sanırım. Kişinin kendisi ve ailesinin sağlığı için kullandığı birçok ürün bugün eczanede bulmak mümkün. Bu durum Türkiye içinde geçerlidir ancak kesinlikle yeterli düzeyde ve çeşitlilikte değil şu anda. Eczane ürünü kullanıcıda her zaman güven tazelemiştir. Bu anlamda social marketing yani medya bazlı satış kanallarında kontrol ve cezai uygulamaların artması ile kullanıcıların güvenli ürünlere yönlendirilmesi çok önemli. Türkiye’de bu bağlamda başlayan yasal değişikliklerin devam ederek eczane kapsamındaki ürün çeşitliliğinin de giderek artacağını düşünüyorum.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here